שיווק בדוא״ל יכול להוביל את העסק למיצוי הפוטנציאל שלו. בשוק הדיגיטלי ההומה של ימינו אנחנו רואים כל הזמן עוד אסטרטגיות חדשות ויכולים להתפזר בין ניסיונות שונים שיובילו אותנו להשגת מטרותינו. עם זאת, כשאנחנו חושבים על שיווק, כדאי שנבחר קודם כל במה שכבר עובד ואין כל ספק כי דיוור אלקטרוני הוא בדיוק זה.
הדיוור הוא הדרך החסכונית והיעילה להגיע לקהל רחב, לבצע תקשורת פנים ארגונית ולהניע מתעניינים ללקוחות. אלו שעוד לא גילו את הקסם השיווקי יגלו אותו במהרה עם בחירה במערכת נכונה, שימוש מתאים וייעול התהליכים. בכל אלה ניגע מיד בקצרה.
דיוור אלקטרוני מעודד מעורבות
ברגע שאנחנו שולחים ללקוחות שלנו ואפילו לעובדים הודעות באימייל הם נוטים להיות יותר מעורבים במה שקורה בעסק. כמובן, חשוב שלא נגזים עם כמות ההודעות וחשוב לא פחות שניתן ערך אך תודות לתוכנות המתקדמות אנחנו יכולים לפלח את הקהלים שלנו ולהתאים דיוור באופן אישי לכל קהל.
אנחנו יכולים להגיע ליותר אנשים בפחות זמן ובדיוק רב יותר. כך יש לנו אפשרות להחזיר לקוחות לרכישה נוספת, להגדיל את המכירות לקראת מבצעים וחגים ולנהל קמפיינים כשאנחנו מודדים את הפעולות שלנו. מעברת לכך שאנחנו יכולים להשיג מעורבות גדולה יותר, דיוור אלקטרוני מאפשר לנו לבצע מדידה של כל מה שביצענו, לקבל החלטות על סמך נתונים ולשפר כל הזמן את השיווק.
עלות תועלת
כל עסק וחברה צריכים להיות מסוגלים למדוד את הפעולות שלהם ולבחון אותן תחת קטגוריית עלות-תועלת. במקרה של דיוור אלקטרוני העלויות העיקריות יהיו לחברת הדיוור ויתכן שגם למי שיכתוב את האימייל (כמובן שיתכן כי מי שיבצע את העבודה יהיה אחד מעובדי החברה). בדרך כלל היחס בין העלות לבין התועלת הופך את שיטת השיווק ליעילה מאד.
מדובר על אחד מערוצי השיווק הרווחיים ביותר וזאת כיוון שהדיוור עצמו נחשב לזול באופן משמעותי בהשוואה לצעדים שיווקיים אחרים ואפשר לתקן כל הזמן את הפעולות, לבצע B/A טסטינג ולשפר את התהליכים. נקודה חשובה שיש לציין כי שחשוב שהשליחה תתבצע מתוך מערכת דיוור מסודרת, אחרת יהיה קשה מאד להגיע לתוצאות טובות והעסק אף עלול לעבור על חוק הספאם (במידה ולא ניתן להסיר את שם הנמען מרשימת התפוצה).