כללי,  ספורט

אימון פונקציונלי

את האימון הפונקציונלי אתם אולי מכירים מפילאטיס, קרוספיט ו – TRX אשר עובדים על קבוצות שרירים בו זמנית המאופיינים כסוג של פעילות גופנית במינימום מכשור ובזמן ביצוע מקסימלי.

על אימון פונקציונלי 

עולם הכושר והאימון הגופני מאז הוא מתמיד היווה חלק בלתי נפרד משגרת חיינו, אולם הוא עבר שינויים משמעותיים בשנים האחרונות כאשר אנשים מתאמנים ונכנסים לכושר במטרה להרגיש טוב עם עצמם ו גופם ולגוף בריא יותר. אימון פונקציונלי אומץ על ידי ישראלים רבים בשל היותו משלב ומביא תוצאות מהירות ופונקציונליות באמצעות תרגילים שונים המאתגרים את הגוף ומתבצעים באינטנסיביות בכדי לאפשר לגוף להתאמן בצורה נכונה, לשפר את מהירות התגובה, לשפר את טווח התנועה, לשרוף שומן, לבנות ולחזק את השרירים והעצמות, לבצע ביצועים טובים אשר תלויים בכוח, סיבולת, גמישות וקואורידנציה טובה.

שמרו על גוף בריא יותר – חשיבותו של האימון הפונקציונלי

לרבים מאיתנו השיגרה היא מלאה במחויבויות שונות. בין אם זה מחויבות ולדאוג לילדים, מחויבות לעבודה, מחויבות למשפחה וחברים, אנו לא תמיד מצליחים למצוא את הזמן להתאמן, ומכאן אימון פונקציונלי הוא הפתרון המושלם עבורכם. את האימון הפונקציונלי ניתן לבצע בכל מקום ובכל עת ולבצע תרגילים יעילים כמו: Jumping Jacks בוא אתם נדרשים לקפוץ בפיסוק רגליים מעבר לרוחב האגן ובמקביל מרימים ידיים לצדדים. זה נשמע קל, אבל כשעושים זאת מספר פעמיים ומגבירים את הקצב, ההרגשה ניכרת. תרגיל כמו: Side Planks, Squat , סווינג עם משקולות, כריעה לאחור ועוד – נחשבים לאימונים פונקציונליים יעילים במיוחד. האימון הפונקציונלי מותאם לתבניות תנועות הגוף במהלך שיגרת היום החל מהבית ועד העבודה ושואב גם מעולם השיקום והפיזיותרפיה שמאפשרת לנו לתפקד בחיי היום יום ולהוציא אנרגיות מוגברות ובכך לשרוף יותר קלוריות בזמן האימון ולאחרי, להיכנס לכושר אירובי טוב יותר, לעבוד על שרירי הליבה ויציבות של הגוף.

יחד עם זאת, חשוב מאוד לבחור ציוד ספורט מקצועי ואיכותי שיחזיק לאורך זמן. על ציוד לאימון הפונקציונלי להיות בטיחותי ומקצועי שניתן למצוא כיום, בשוק של ציוד ואביזרי אימונים שונים מגוון רחב של ציוד ממיטב החברות המובילות בתחום.

תזונה נכונה לצד אימון פונקציונלי

מלבד האימונים הפונקיוצלים השונים, חשוב לשמור גם על תזונה נכונה שתתאים לאימונים. תזונה יומית מאוזנת ובריאה מספקת רמת סוכר ופחמימות שמספקות אנרגיה, חלבונים וויטמינים הדרושים לגוף ולבניית שרירים ולגוף בריא. מומלץ לפני האימון לאכול פחמימות עשירות בסיבים תזונתיים כמו: לחם דגנים, לחם מלא, בפירות ועוד. מאכלים אלו למשל, מכילים רמת סוכר שמעלה את רמת הסוכר בדם וגורמת לתחושת שובע שהינה זמנית וללא הכבד על מערכת העיכול שלכם. זאת ועוד, מומלץ לאכול לאחר אימון פונקציונלי  גם ירקות טריים או ירקות מבושלים בשתי ארוחות ביום לפחות משום שהירקות מכילים סיבים תזונתיים ונוזלים שמעניקים תחושת שובע ויאפשרו להתאמן בסביבת אימונים אופטימלית ומיקסום הביצועים שלנו במהלך האימון הפונקציונלי.