לסביבת העבודה יש השפעה עצומה על מידת שביעות הרצון של העובדים ממקום העבודה. עובדים מרוצים מתאפיינים באופן טבעי בפרודוקטיביות גבוהה יותר, ובנוסף פוחת הסיכוי שהם ירצו לעזוב (ויחייבו את העסק או הארגון להשקיע משאבים רבים באיתור מועמדים מתאימים למלא את מקומם, הליכי מיון והכשרה). המסקנה המתבקשת: כדאי להשקיע בטיפוח המשרד, והריהוט שבו הוא מרכיב מרכזי בכך.
נוחות
הדגש הראשון והחשוב מכולם בבחירת ריהוט משרדי – גם שולחנות, גם כיסאות, גם דלפקי קבלה, גם ארונות ופתרונות אחסון אחרים, ספות המתנה ועוד – הוא הנוחות.
בהקשר הזה מתבלט המושג "ארגונומיה". ארגונומיה היא המדע שעוסק ביחסי גומלין בין המין האנושי למוצרים שבסביבתו. בהקשר של הרהיטים במשרד, חשוב להשתמש בעקרונות העיקריים של הארגונומיה כדי להבטיח לעובדים מקסימום נוחות גם כששוהים במשרד שעות רבות מדי יום. דגש נוסף הוא כיסאות ושולחנות שעוזרים לכל עובד ועובדת לשמור על הבריאות שלהם. כך למשל משענות ידיים מקטינות את הלחץ שמופעל על עמוד השדרה, כשכמובן הגובה שלהן צריך לאפשר הנחת אמות בנוחות על השולחן (או על המשענות, כמובן).
עמידות
המלצה חשובה נוספת כשקונים ריהוט משרדי היא לוודא שכל הפריטים מיוצרים מחומרי גלם איכותיים. הסיבה לכך היא שבדרך כלל הכיסאות במשרד, השולחנות, הכונניות ושאר הפריטים נמצאים בשימוש אינטנסיבי למדי – גם בעידן של עבודה היברידית (כלומר שילוב של נוכחות במשרד עם עבודה מהבית) – ולכן כדאי שהם יהיו עמידים כך שלא יהיה צורך לקנות ריהוט חדש כבר תוך זמן קצר.
למה חשוב לבחון גם את האסתטיות כשקונים ריהוט משרדי?
במאה ה-21 בכל החלטה כמעט נלקח בחשבון גם ההיבט האסתטי. לכאורה כיסאות משרדיים, שולחנות והארונות הם פריטים שאמורים להיות פונקציונליים ולאו דווקא יפים – אבל מחקרים רבים גילו שלאנרגיות ששוררות במשרד יש השפעה בלתי מבוטלת על שביעות הרצון של העובדים. האנרגיות הן תוצר של האינטראקציות בין בני האדם בעיקר, אבל שולחן מרשים, ארון בגוון מעניין וכיסאות מנהלים מהודרים לכל העובדים בהחלט יכולים לייצר אנרגיות חיוביות. בהתאם בחירת ריהוט משרדי מושפעת גם מהמראה של כל דגם.
מידות מדויקות
כשנכנסים לחנות רהיטים משרדיים, בין אם מדובר בחנות פיזית ובין אם בחנות דיגיטלית, השפע עשוי לסחרר. באופן כללי המאה ה-21 היא עידן של מבחר רחב של אפשרויות בכל תחום, וגם כשעל הפרק ריהוט משרדי זה המצב. המגוון עוזר לכל מי שמרהט את המשרד להגיע לאופציה הנכונה, אבל עלול גם לבלבל, ולכן מומלץ בחום לקנות כל פריט ופריט רק בחנות שמציעה גם ייעוץ מקצועי על בסיס ניסיון רלוונטי ויושרה מלאה.
עוד המלצה חשובה היא למדוד היטב את המשרד לפני שמתחילים לרהט אותו – כך שכל שולחן ישתלב באופן מיטבי בחלל, הארונות יאפשרו מקסימום אחסון אבל לא ייצרו צפיפות ובאופן כללי ניתן יהיה לנצל את השטח היקר בדרך הטובה ביותר האפשרית.